خاطرات متهم ردیف اول...

آدما

دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴ ب.ظ

آدما رو فقط موقع سختیا میشه شناخت. موقعی که آدم همیشگی نیستی حالا چه ناراحت و غمگین باشی. چه به مشکل مالی خورده باشی یا دچار شکست شده باشی و... . تا قبل از اون نمیشه فهمید این شخص پروانه دور شمعه یا مگس دور شیرینی.


وقتی داغدار شدیم. وقتی بعد اون خبر لعنتی فقط دنبال رسوندن خودمون به خونه اش بودیم. یکی از افراد به ظاهر هم خون و فامیل که از قبل قرار بود معامله ای باهم داشته باشیم و فقط مرحله سند زنیش مونده بود زد زیر همه چیز و به ما خسارت زد.

اما هنوز داغدار بودیم که همه دوستام کمکم کردند تا دفاع کنم. که استادم از همه توانش استفاده کرد تا قوانین دانشکده رو برای من آسون تر کنند تا من به چهلم برسم. که تمامی استادای داور با اینکه حضور نداشتند تا ازشون امضا بگیرم و دعوت نامه رو خدمتشون بدم به امضا از طرف قانع شدند و دعوت نامه ایمیلی رو قبول کردند و روز دفاع که خارج از ساعت نرمال کاری و قبل از 8 بود رو پذیرفتند تا بیان و کار من راه بیوفته. که با این حال تمامی متن پایان نامه ام رو مو به مو خونده بودند و براشون مهم بود.

خانواده ای که هرکاری ازشون برمی اومد انجام دادن و دریغ نکردند.

دوستایی که بدون هیچ نسبت خونی تا 4 صبح پا به پام بیدار بودند و هیچی از کار من سرشون نمی شد و فقط از لحاظ اصلاحات و مراجع کمکم کردند و موازی کارها رو باهم انجام می دادیم تا سریع تر پیش بریم. دوستی که بعضی از کارهای اداریم رو انجام می داد تا من لازم نباشه وقتم صرف کاغذ بازی کنم.

انقدر که روز دفاع به لطف الهی همه چیز عالی پیش رفت. من تونستم نتیجه زحمتای این دو سالم رو ببینم. کارم در حدی بود که داور گفت از کار یک کارشناسی ارشد خیلی بالاتره. و من همچنان در شوک این همه لطف خدا و اطرافیانم بهم هستم. کسایی که خوشحالم تو زندگیم دارمشون. که بدون هیچ چشم داشتی این همه بهم کمک کردند. خوشحالم که هر کاری ازم برمیومده از قبل براشون انجام داده بودم و امیدوارم تو خوشیاشون جبران کنم.

حالا می فهمم که علاوه بر خانواده اصلی، دوستان لازم تر از آدم هایین که انتخابشون نکردیم و فقط نسبت خونی دارند.

حالا می فهمم  معنی این حرف رو " همه کسایی که باهاشون می خندی لزوما دوستت نیستند." 

نگاه نکن تو خوشیات چند نفر باهاتن. نگاه کن وقتی گریه کردی یا حتی از شدت ناراحتی دیگه نتونستی گریه هم بکنی کیا دستت می گیرن. اینا همونایین که ارزش داره براشون هرجور کاری ازت برمیاد انجام بدی. اینا دست خدا هستن که نمی خواد بذاره تو تنهایی و غم فرو بری.