خاطرات متهم ردیف اول...

کوکی میکری

پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳ ب.ظ

دیروز تجربه های جدیدی تو پخت یه غذای جدید و همچنین یه روش جدید تو پخت میگو پیدا کردم...

خواستم عکساشون بذارم ولی عکس میگو رو نپذیرفت:( هرکاری کردم نشد بذارمش اینجا.

.

.

.

و اما این هم از کوکی میکری من:) برای صبحانه دیروز درست کردم. هول هولکی شد تزئین نکردم:دی

طرز پختش تو ادامه مطلب میذارم واسه خودم بمونه. 




مواد لازم:

شیر، شکر، روغن مایع نصف پیمانه

آرد 1 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

وانیل و بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

گردو خرد شده به مقدار لازم


طرز تهیه:

ابتدا شیر، روغن و شکر مخلوط کرده و خوب هم می زنیم بعد تخم مرغ ها رو اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شه...اگه دوست داشتید مواد رو به دو قسمت تقسیم کنید و به یه قسمت 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید. 

بعد آرد و بکینگ پودر و وانیل را در ظرف دیگه ای الک کرده و کم کم به مواد دیگه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا صاف و یکدست بشه.

ساندویچ میکرو روشن می کنیم تا گرم بشه و کفش رو با فرچه روغن می مالیم و 2 قاشق غذاخوری از مواد داخلش می ریزیم و روش کمی گردو می ریزیم و در ساندویچ میکرو می بندیم و 5 مین صبر می کنیم تا کوکیمون  آماده شه اگه باز هم نپخت 2-3 دقیقه دیگه هم منتظر بمونین.

دقت کنین که باید هر سری که مواد می ریزیم قبلش قالبمون چرب کنیم.


نکات خودم: 

- من به جای پودر کاکائو پودر قهوه ریختم تو عکس معلومه بعضیاش تیره تره ولی به تیرگی پودر کاکائو نشده! ( پودر کاکائو تموم شده بود:دی)

- وقتی که کف میکرو با روغن چرب کردم مقداری کنجد هم ریختم که یه طرفش گردو طرف دیگه اش کنجدی باشه.

- مدت زمان پخت کوکی های من بیشتر شد چون موادش بیشتر از 2 قاشق غداخوری در هر قالب می ریختم.

- من سمت دیگه میکرو هم با فرچه روغن زدم و یه دور کوکیهام بعد پخت برگردوندم تا روش هم یکم سرخ بشه.


نظر خودم: به نظر من که دلم می خواد اگثر روزها صبحانه گرم بخورم تجربه خوبی بود.


پ.ن1: انصافا اگه کسی پخت بیاد خبر بده هآآآآآ...


پ.ن:2 دستور پختشم از اینیستا گرفته بودم:دی